Connect with us

ESPOR

Valorant İçin 1.10 Yama Notları Yayınlandı: İşte Oyundaki Değişiklikler!

Valorant için 1.10 yama notları yayınlandı.

Published

on

Riot Games, son günlerde oldukça popüler duruma gelen ve çok oynanan FPS tabanlı oyun Valorant için yayınladığı güncellemelerle beraber birçok yenilik ve düzeltmeler sağlamaya devam ediyor. Riot Games tarafından Valorant için 1.10 güncellemesi yayınlandı. Böylece Valorant, kapalı sürecinden beri hala geliştirilmeye ve güncellemeler almaya devam ediyor.

Bildiğiniz üzere geçtiğimiz günlerde Valorant için yeni bir harita duyurulmuştu. Icebox isimli soğuk bölgede ve karların olduğu alan geçen harita Valorant’a 1.10 güncellemesiyle beraber geliyor.

1.10 yamasıyla beraber oyunda öne çıkan değişiklikler

Harita Güncellemeleri

Yeni Harita: Icebox

Icebox’ın Spike bölgeleri, arkasına saklanacak birçok siperden ve dikey yapılardan oluşan karmaşık çatışma alanlarından oluşuyor. Haritadaki çatışmalarda, keskin nişan alma ve oyuna adapte olabilme becerileri önemli bir rol oynuyor. Ayrıca, haritada bulunan ve bir yerden başka bir yere hızla gitmeyi sağlayan çelik halatlar hızlı şekilde aksiyona atılma hissini pekiştiriyor ve haritaya dikey anlamda hareketlilik katıyor.

Icebox’ın Spike bölgeleri, arkasına saklanacak birçok siperden ve dikey yapılardan oluşan karmaşık çatışma alanlarından oluşuyor. Haritadaki çatışmalarda, keskin nişan alma ve oyuna adapte olabilme becerileri önemli bir rol oynuyor. Ayrıca, haritada bulunan ve bir yerden başka bir yere hızla gitmeyi sağlayan çelik halatlar hızlı şekilde aksiyona atılma hissini pekiştiriyor ve haritaya dikey anlamda hareketlilik katıyor.

  • Yamanın ilk başlarında, derecesiz oynayan oyuncular Icebox’la daha sık karşılaşacak.
  • Yükseltici Halatlar / Çelik Halatlar
    • Ani dönüşleri önlemek için hızlanma düzenledi (bu bir önceki yamada eklenmişti ancak çelik halatlarla ilgili sorular sormamanız için yama notlarında yer almıyordu).
    • Oyuncunun yükseltici halat üzerinde isabet alması durumunda vurulma etkisi eklenecek.
    • Bu değişiklikler yükseltici halatları ve çelik halatları kullanan oyuncuları çatışma esnasında daha az sıyrılgan hale getirmek için yapıldı.

Ascent, Bind

  • Ascent ve Bind’da görüş konilerinin doğruluğu arttırıldı.
    • Haven ve Split de bu yamada güncellenebilir.
    •  Reddit kullanıcısı sabocano tarafından tespit edildi

Rekabet Güncellemeleri

Rekabetçi 2. Kısım, 1.10 Yaması’yla 3. Kısım başladığında sonra erecek. Yani 2. Kısım’daki Kısım Kademeniz kaydedilecek ve 3. Kısım için yerleştirme karşılaşmalarına başlayacaksınız. 3. Kısım’daki yeni içerikler ve değişiklikler bakalım gidişatınızı nasıl etkileyecek. 

Dereceli oyuncuları 2. Kısım için Kısım Kademesi Rozeti alacak ve 3. Kısım rozeti için çalışmalara başlayacak. Oyuncuların Kısım Kademesi, en iyi dokuzuncu zaferlerinden oluşur. Bunun yanı sıra oyuncular ulaştıkları en yüksek beceri kademesini görmek için rozetlerinin üstüne de bakabilir. Rozet sadece dereceli oyunlardaki başarıları yansıtır ve rekabetçi oyun lobisinde, harita yükleme ekranında, oyun içi çatışma raporunda ve oyun sonu MVP ödülünde oyuncu kartının üzerinde gösterilir. 

– Kıdemli Yapımcı Ian Fielding

  • Artık oynamayı tercih ettiğiniz sunucuyu seçebilecek ve böylece oynamak istediğiniz sunucuda eşleşme ihtimalini arttırabileceksiniz.
  • Grup içi beceri kademesi farkı en fazla 3 aşama olacak şekilde sınırlandırılacak (eskiden 6 aşamaydı).
    • Ayrıca takımlar arasındaki beceri farkını azaltmak için rekabetçi eşleştirme sistemini de sıkılaştırdık.
  • Ölümsüzlük ve üzerinde sadece galibiyetler, mağlubiyetler ve kaç turun kazanıldığı/kaybedildiği göz önüne alınacak; fakat bireysel performanslar hesaplamalara doğrudan dahil edilmeyecek.
    • 3. Kısım’da test edip aldığımız sonuçları takip ederek gerekirse bu değişiklikleri tüm kademelere uygulayacağız.

Mod Güncellemeleri

  • Oyuncu sayısı arttı: 10 >>> 14 oyuncu
  • Dirilme algoritması oyuncuları daha güvenli noktalarda diriltecek şekilde güncellendi.
    • Arka planda çalışan bazı teknolojik şeyleri düzelttiğimize göre artık 128 tick oranına sahip sunuculardan feragat etmeden 14 oyunculu karşılaşmaları destekleyebiliyoruz. 10 oyuncu varken bir çatışmaya girebilmek için 10, hatta 15 saniye boyunca koşmanız gerekebiliyordu. Bu da oyun akışını olumsuz etkiliyordu. Bazen rakiplerin çok yakınında diriliyordunuz. Bu, düşük oyuncu sayısı nedeniyle dirilme yoğunluğunu yapay olarak arttırmamız gerektiği için oluyordu. Artık oyuncu sayısı arttığı için daha güvenli ve istikrarlı olacak şekilde dirilme algoritmamızı yeniden düzenledik.
    • Periyodik konum dalgası kaldırıldı. Artık yalnızca dirildikten sonra bir dalga yayılacak.
      • Haritada 14 oyuncu olduğuna göre konum dalgası tamamen gereksiz hale gelmiş gibi duruyor. Etrafta olup biteni anlayıp hazırlıksız yakalanmadan hızlıca çatışmaya girebilmeleri için, oyuncular dirildiğinde tek bir dalga yayılmaya devam edecek.
    • Karşılaşma süresi arttırıldı. 40 skora ulaşıldığında (eskiden 30’du) veya 9 dakika sonra (eskiden 6’ydı) karşılaşma sona eriyor.
      • Karşılaşma süresinin çok kısa olduğunu ve oyuncular tam ritme oturamadan karşılaşmaların sona erdiğini düşünüyoruz. Oyuncu sayısının da artmasıyla süre ve skor limitlerini biraz yukarı çekiyoruz.
    • Birini Katledince Otomatik Silah Doldurma: Oyuncular birini katlettiğinde ellerindeki silah otomatik olarak tamamen dolar (Ares ve Odin’de 30 mermi dolar).
      • Ölüm Kalım Savaşı modunda silah doldurma zorunluluğu halihazırda can sıkıcı bir durumdu. Artık oyuncu sayısı da arttığına göre silah doldurmak, kısa yoldan katledilmenin bir yolu sayılabilir.
    • XP artışı 500 XP’den 900 XP’ye çıkarıldı.
      • Dürüst olmak gerekirse 500 XP Ölüm Kalım Savaşı için düşük bir miktardı. Artan maç süresini de hesaba katarak bu sayıyı 900’e çıkarıyoruz.

Oyun Kalitesi

  • Savaş Bileti’nde artık Elektro kaplama setine ait stiller bulunuyor. Bunlara bedelsiz Elektro Sheriff de dahil.
  • Mini harita performansı iyileştirildi.
  • Turnuva modu etkin olan özel oyunlara artık toplamda 12 gözlemci katılabiliyor.
  • İstenen silahlar artık dükkâna geri satılabiliyor. Bunu yapınca silahın bedeli satın alan oyuncuya iade ediliyor.
  • Gözlemciler artık serbest kamera modundayken hızı azaltmak için yürüme tuşunu basılı tutabilir (hızlı ve yavaş seçenekleri Ayarlar menüsünden değiştirilebilir).
  • Gözlemciler artık oyun içindeki sinyalleri takımların renklerine göre görüyor.
  • Gözlemciler artık Reyna ve Phoenix’in ulti zamanlamalarını doğru şekilde görüyor.
  • Mevcut izleme hedefi aracındaki tuş ataması metni gözlemciler için kaldırıldı.
  • Gözlemciler için parlama etkisi altında olmayı belirten göstergenin tasarımı değiştirildi.
  • Gözlemciler için nişangâh ayarlarına, nişangâh rengini takımlara göre sabitleme seçeneği eklendi.
  • Oyuncular artık havalandırmadaki halatları kullanarak aşağı inerken takılı kalmayacak (A Kule’den çıkarken).
  • Gözlemciler için, farklı oyuncuya geçerken doğrudan serbest kameraya geçmeye yarayan yeni bir tuş ataması eklendi (varsayılan olarak sol Shift tuşu).
  • Yerleştirme/imha etme gösterge arayüzü artık gözlemciler için her zaman görünür olacak ve eylemi gerçekleştiren oyuncuyu da dahil edecek.
  • Gözlemci serbest kameradayken oyuncuya özel arayüz göstergelerini (örn. hasar alma göstergesi) artık görmeyecek.
  • Yetenek zamanlayıcıları artık ölü/izleyen oyunculara ve gözlemcilere düzgün görünecek (örn. Reyna ve Phoenix ulti süreleri).

Sosyal Yenilikler

  • Oyuncular artık arkadaşlarına not ekleyebiliyor ve bunları görebiliyor. League of Legends’daki notlar VALORANT’ta da aynı şekilde görünecek. Oyuncular bu notları VALORANT üzerinden düzenleyebilecek.
  • Sosyal panel, panelle etkileşime girerken artık kısa süreliğine duraklayacak.

Gideriler Hata Sorunları

  • Poligon‘da yerleştirme/imha etme modülünde oyuncuların yetenek almasını engelleyen hata giderildi.
  • Poligon‘daki yerleştirme/imha etme modülünde satın alma evresi anonsu sırasında yanlış metnin gösterilmesi gibi çeşitli arayüz hataları giderildi. Ayrıca imha etme göstergesinin ortasına bir çizgi eklendi.
  • Mesaj gönderdikten sonra diğer oyuncuların mesajlarının sohbetten zorla filtrelenmesine sebep olan hata giderildi.
  • Oyun içinde metin kutusunun kaybolmamasına sebep olan hata giderildi.

GÜNDEM4 ay ago

Nintendo Başkan’ından PS5 İçin Sony’ye Tebrik Geldi

MOBILE GAME4 ay ago

Genshin Impact PlayStation 5’de 60 FPS Çalışacak

GÜNDEM4 ay ago

Mass Effect: Legendary Edition Sonunda Duyuruldu

GÜNDEM4 ay ago

Modern Warfare & Warzone 1.29 Güncellemesi Yama Notları

PC GAME4 ay ago

Halo 4, PC İçin Geliyor

PC GAME4 ay ago

Türk Yapımı “MINDMIST” Aralık’ta Çıkış Yapıyor

PLAYSTATION4 ay ago

Horizon Forbidden West 2021’in Hangi Yarısında Bekleniyor?

GÜNDEM4 ay ago

Squarenix Enix, Marvel’s Avengers’tan Elde Ettiği Zararı Açıkladı!

GÜNDEM4 ay ago

Rockstar Games, Yeni Nesil Konsollarda Oyunları Hakkında Geriye Uyumluluk Desteğini Detaylandırdı

GÜNDEM4 ay ago

Assassin’s Creed Valhalla Detaylı PC Ayar Menüsü Ortaya Çıktı

PC GAME4 ay ago

Mortal Kombat 11’in Yeni DLC Karakteri Mileena’nın Tatlı Yanları

GÜNDEM4 ay ago

Bioware, Mass Effect Remaster Trilogy’yi Resmen Duyurdu!

PC GAME4 ay ago

NBA 2K21 Xbox Series X’te ki 121.7 GB Olan Devasa Boyutu

PC GAME4 ay ago

Assassin’s Creed Valhalla 1. Gün Güncellemesi ve Detayları

PC GAME4 ay ago

Watch Dogs: Legion İçin Birçok Hatayı Düzelten Güncelleme Yayınlandı!

PLAYSTATION4 ay ago

PS5 Çıkış Oyunu Demon’s Souls İçin 4K 60 FPS Oynanış Videosu Yayınlandı!

GÜNDEM4 ay ago

The Medium, Ocak 2021’e kadar Ertelendi

GÜNDEM4 ay ago

Marvel’s Spider-Man: Miles Morales İlk İnceleme Puanları Geldi!

PC GAME4 ay ago

Kerbal Space Program 2 Bu Sefer 2022’ye Ertelendi

PC GAME4 ay ago

Assassin’s Creed Valhalla Xbox Series X İçin Video Yayınladı

TREND